Hanwag, nemecká značka outdoorovej obuvi, už viac ako 100 rokov obúva tých najnáročnejších dobrodruhov a milovníkov hôr a extrémnych podmienok. Ako globálny líder na outdoorovom trhu je živým dôkazom toho, že tradícia s inováciami a remeslo s modernými technológiami môžu ísť ruka v ruce. Značka Hanwag si zakladá na kvalite bez kompromisov a ponúka vám obuv, ktorá vydrží. Vykročte v novom roku do dobrodružstva v botách Hanwag!
Značka Hanwag má veľmi dlhú tradíciu. Jej príbeh sa začal písať pred viac než 100 rokmi a dodnes je synonymom pre špičkové outdoorové topánky do hôr aj na túry. Vďaka kvalitnej remeselnej výrobe sa môžete spoľahnúť, že sú prepracované do najjemnejšieho detailu. To všetko v kombinácii s najnovšími technickými poznatkami, nepretržitou inováciou a v spolupráci s profesionálnymi alpinistami, turistami a horskými vodcami.
Len tak totiž môžu vzniknúť topánky, ktoré ľahko prekonajú aj ten najťažší terén. Hanwag predstavuje istotu a fair-play v dynamicky sa meniacom outdoorovom priemysle. Svoju filozofiu vždy stavia okolo jednej základnej otázky: čo robí topánku dokonalou topánkou? A odpoveď znie, že dokonalá topánka nikdy nie je dokončená.
Túto otázku si kládli zakladatelia značky, Hans Wagner a jeho synovec Josef Wagner, už od samého začiatku. Pomohla im rásť a počas niekoľkých desaťročí sa z poctivej rodinnej dielne pomaly, ale isto vypracovať medzi svetové špičky. Tiež nie je žiadna náhoda, že je Hanwag bratskou značkou a zdravou konkurenciou nemenej známej značky Lowa, o ktorej histórii a súčasnosti sme písali presne pred mesiacom. Zakladateľ Lowa, Lorenz Wanger, bol totiž brat Hansa Wagnera.
A podobne ako Lowa sa ani značka Hanwag nesústredila len na topánky určené pre vysokohorskú turistiku. V 60. rokoch minulého storočia vyrábala lyžiarske topánky, ktoré sa vo veľkom exportovali do Spojených štátov. Čo sa týka lezeckých topánok, predbehli „hanwagy“ svoju dobu a zaútočili na trh už pred nástupom lezeckého boomu. Špeciálny model topánok pre parašutistov zase pomáhal zmierňovať tvrdý dopad pri pristávaní.
Hlavný cieľ ale zostával stále rovnaký: vyrábať odolné a pohodlné topánky s dlhou životnosťou, ktorá sa pri správnej starostlivosti počíta aj na desiatky rokov. Také, ktoré si poradia s arktickými podmienkami velehôr, stredoeurópskymi lesnými a skalnatými cestami-necestami aj s expedíciami do tropických džunglí.
Jednou z hlavných hodnôt Hanwag je tiež udržateľnosť. Tej by ťažko mohlo byť dosiahnuté, keby sa výroba presunula na opačný koniec sveta. Celá obuv Hanwag – od kvalitnej Vibram podrážky cez nadčasovú full-grain kožu až po šnúrky – je 100% vyrobená v Európe. Okrem hlavného výrobného závodu v bavorskému Vierkirchenu vlastní Hanwag tiež výrobný závod v Maďarsku a spolupracuje s partnermi v Chorvátsku, Rumunsku a ďalších európskych krajinách.
Aj všetok materiál na výrobu topánok pochádza z Európy – snáď s jedinou výnimkou, a tou je jačia koža z Mongolska, ktorá sa však tiež spracováva a zušľachťuje v Nemecku. Čo ale skutočne znamená pojem „vyrobené v Európe“?
Trekingová topánka má veľmi zložitú konštrukciu a skladá sa z desiatok až stoviek rôznych častí. Jednotlivé časti môžu pochádzať z rôznych krajín. Finálny produkt navyše môže byť zkompletovaný v úplne inej krajine. Ktorá krajina by teda mala byť označená ako krajina pôvodu?
Podľa colného kódexu EÚ možno otázku pôvodu produktu posudzovať podľa dvoch hlavných aspektov:
Teoreticky by mohlo dôjsť k tomu, že si výrobca nechá ušiť kožené vrchné časti topánok v Ázii, v Nemecku k nim pridať podrážky a finálny výrobok označiť ako „Made in Germany“. Hanwag sa ale svojím sľubom zaručuje, že obuv tejto značky je zo 100 % vyrobená v európskych krajinách.
Okrem toho Hanwag na všetkých svojich výrobkoch jasne uvádza konkrétnu krajinu, v ktorej boli topánky vyrobené, napr. „Made in Croatia“, hoci v Európskej únii taká požiadavka neexistuje, na rozdiel napr. od USA.
Prečo teda Hanwag vyrába svoje topánky výhradne v Európe, keď inde by to šlo lacnejšie? Odpoveďou sa vraciame zase na začiatok – pretože cieľom je vytvoriť obuv, ktorá bude ich nositeľom slúžiť aj niekoľko desaťročí. Dôraz na kvalitu každého výrobného kroku, vyškolený personál a efektivita plánovania, to všetko patrí medzi hlavné devízy európskej výroby.
A nesmieme zabudnúť na ekológiu ako jedno z kľúčových tém súčasnosti. Lokálna výroba znamená podstatné zníženie emisií a kontrolu nad dodržiavaním všetkých bezpečnostných štandardov. „Topánky Hanwag sú predurčené na zdolávanie vzdialeností chôdzou, nie plavbou pri preprave,“ dopĺňa Stefan Jerg, vedúci výroby a nákupu. Ako charakteristické pre Hanwag. Od roku 1921 až po súčasnosť…