📢 Posúvame sa ďalej: Top–ArmyShop mení meno na Rigad! Chcem si prečítať viac

Fjällräven: polárna líška dorazila do našich predajní

6. září 2024AktualityHana SedlákováČas čítania 4 minútyPrečítané: 199x

Fjällräven je obľúbená značka mnohých dobrodruhov už od roku 1960. Ponúka vysoko kvalitné a nadčasové oblečenie, batohy, outdoorové doplnky a vybavenie, ktoré majú niečo, čo dnešným výrobkom väčšinou chýba – sú vyrobené tak, aby vydržali! Spoločnosť Fjällräven zároveň stojí na silných morálnych zásadách, ako je udržateľnosť a ekologická výroba.

Jedným z ďalších cieľov tejto švédskej spoločnosti je motivovať ľudí k tomu, aby častejšie chodili do prírody, naučili sa jej rozumieť a správali sa k nej s úctou. Výrobky Fjällräven vám na to poskytnú potrebný komfort. Vďaka precíznemu spracovaniu a kvalitným materiálom s vami vydržia takmer čokoľvek. Navyše nepodliehajú módnym trendom a sú univerzálne.

Značka Fjällräven ponúka aj lovecký rad oblečenia, batohov a doplnkov, ktorý je veľmi všestranný a jeho prvky sú vzájomne dobre kombinovateľné. Niekto by mohol namietnuť, či to ide dohromady s konceptom ochrany prírody. Fjällräven zastáva princíp udržateľného lovu s veľkým rešpektom k prírode a ekosystému.

poľovný rad Fjällräven. Zdroj: Fjällräven, Rigad.sk

Fjällräven ponúka aj lovecký rad oblečenia, batohov a doplnkov. Zastáva koncept udržateľného lovu s rešpektom k prírode.

Nie rýchlej móde, áno udržateľnosti

Udržateľnosť je pri Fjällrävene kľúčovým slovom. A nezostáva len pri slovách. Všetko, čo robíme, má nejaký vplyv na životné prostredie. Aby spoločnosť tento vplyv znížila na minimum, ponúka len také výrobky, ktoré sú nadčasové a vydržia v dobrom stave aj desiatky rokov. Môžete si ich tak odovzdávať aj z generácie na generáciu.

Fjällräven staví na to, že vyrobí menšie množstvo kusov, zato kvalitných. Spotrebuje sa tým menej energie a vznikne menej odpadu. Spoločnosť sa zároveň zaviazala, že pri výrobe nebude používať škodlivé látky, ako je napr. PFC, dbá na dobré zaobchádzanie so zvieratami, férový prístup k pracovníkom a šetrné zaobchádzanie s prírodnými zdrojmi.

Muži v oblečení Fjällräven pri rieke. Zdroj: Fjällräven, Rigad.sk

Výrobky Fjällräven s vami prežijú naozaj čokoľvek. Sú totiž ušité tak, aby skutočne vydržali!

Kvalitné a preverené materiály

  • G-1000

Materiál G-1000 sa začal používať v roku 1968. Odvtedy bolo vyvinutých niekoľko verzií, z ktorých každá má špecifické vlastnosti. Čo ich ale spája je vysoká odolnosť, dobrá priedušnosť a v súlade s heslom udržateľnosti tiež dlhá životnosť. Materiál G-1000 chráni proti UV žiareniam a mechanicky (vďaka hustému tkaniu) aj proti komárom, ktorých v lete na severe Švédska stretnete mračná.

V kombinácii s voskom Greenland Vax získava tento materiál odolnosť voči vode a vetru. Výhoda je, že si tento vosk môžete na odev aplikovať sami podľa aktuálnych potrieb. Vosk navyše zvýši aj mechanickú odolnosť a životnosť tkaniny, preto ho aplikujte buď na celý kus oblečenia, alebo na exponované miesta. Vosk jednoducho odstránite vypraním (perte vždy podľa inštrukcií od výrobcu), čím získate vzdušný kúsok do teplého počasia.

  • Bergshell

Bergshell je novo vyvinutý materiál, ktorý vyniká mechanickou odolnosťou. Tú má na svedomí kombinácia husto tkaného vlákna so vzduchom tvarovanou priadzou v ripstopovom prevedení. Základom tohto materiálu je recyklovaný nylon s TPU laminovaním. Ide o vodeodolný a zároveň ekologicky udržateľný materiál s vodným stĺpcom 10 000 nm. Vznikol špeciálne pre potreby vysokohorskej turistiky a nájdete ho aj na tých najodolnejších batohoch do náročných podmienok.

  • Eco-Shell

Eco-Shell je v podstate hardshell posunutý do udržateľnej úrovne. Zámerom bolo vytvoriť nepremokavé outdoorové oblečenie, ktoré za sebou nezanecháva negatívny vplyv na životné prostredie. V ponuke sa stretnete s 2-vrstvovou a 3-vrstvovou verziou, pričom u 3-vrstvového materiálu chráni vnútornú stranu mäkká podšívka, ktorá hreje a zároveň odvádza pot od tela.

TIP: Hľadáte odolné outdoorové oblečenie, ale v pojmoch hardshell, softshell a Gore-Tex trochu tápete? Náš článok vám pomôže urobiť si jasno.

Vrchná vrstva je naimpregnovaná bez použitia škodlivých PFC materiálov. Všetky vrstvy materiálu Eco-Shell sú založené na recyklovanom polyestere. Eco-Shell je strečový, priedušný, mechanicky odolný a vodný stĺpec dosahuje veľmi slušných 30 000 nm.

Fjällräven oblečenie v horách. Zdroj: Fjällräven, Rigad.sk

Spoločnosť Fjällräven motivuje ľudí, aby chodili do prírody. Ich výrobky vám k tomu poskytnú potrebný komfort.

Príbeh značky Fjällräven (alebo ako sa mladý Åke nenechal odradiť)

Åke Nordin sa narodil v roku 1936 v pobrežnom mestečku Örnsköldsvik na severe Švédska. Odjakživa miloval prírodu, hory a lesy. Trávil tam každú voľnú chvíľu a nezriedka mizol z domu napríklad aj na týždeň. Jeho výpravy ale mali jednu chybu na kráse, a tou bolo úplne nedostačujúce vybavenie, ktoré ho obmedzovalo v pohybe, bolo ťažké a neforemné. Kto by si ale myslel, že kvôli tomu Åke spohodlnel a zostal radšej doma pri krbe, ťažko by mohol byť ďalej od pravdy.

Åke si v 14 rokoch sám vymyslel a skonštruoval dômyselný batoh s vonkajším rámom, ktorý mu jeho výpravy značne uľahčil. Ale pretože švédske hvozdy neboli zďaleka tak opustené, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, jeho vynález si všimli drevorubači a prosili Åkeho, aby im taký batoh tiež vyrobil. Vtedy sa v Åkom prebudil podnikateľský duch.

Výrobky Fjällräven. Zdroj: Fjällräven, Rigad.sk

Fjällräven ponúka široké portfólio outdoorového oblečenia, batohov a batožiny, doplnkov a ďalšieho vybavenia. Všetky tieto výrobky spája kvalita a udržateľnosť.

V roku 1960, po ukončení výsadkárskeho kurzu v Karlsborgu, sa Åke vrhol do podnikania v outdoorovom priemysle naplno a založil spoločnosť Fjällräven, ktorá sa rýchlo rozrastala. Åke ale nebol len podnikateľ, bol tiež inovátor, a tak prišiel s nápadmi, ako bol napr. hliníkový rám na batoh alebo dvojplášťový stan, ktoré sa v drsných severských podmienkach osvedčili a pomohli spoločnosti Fjällräven vybudovať silnú pozíciu na trhu.

A potom prišla expedícia do Grónska v roku 1966, počas ktorej spoločnosť Fjällräven testovala tepelné stany v extrémnych podmienkach, paradoxne z nej ale vzišiel aj nápad na oblečenie. Åkeho vtedy napadlo ušiť bundu z materiálu, ktorý sa ukázal ako príliš ťažký pre stany. Bunda mu v prírode fungovala skvele, jediný problém bola vodeodolnosť. A vtedy si Åke spomenul, ako si ako mladý pred skákaním na lyžiach okrem sklzníc voskoval aj nohavice. Základ pre materiál G-1000 bol na svete. A ikonická bunda Greenland Jacket sa predáva dodnes.

Fjällräven logo na žltej mikine. Zdroj: Fjällräven, Rigad.sk

Už viete, prečo si líška na logu Fjällräven zakrýva ňufák?

Prečo si líška zakrýva ňufák?

Fjällräven znamená v preklade polárna líška. Keď udria silné mrazy, prikryje si ňufák svojim huňatým chvostom a poriadne sa zababuší. Takto vydrží aj teploty padajúce k -60 ℃. Schopnosť drobného zvieratka adaptovať sa na extrémne podmienky zaujala Åkeho natoľko, že sa obrázok polárnej líšky stal logom spoločnosti. Od roku 1994 beží projekt bádateľa Andersa Angerbjörna na záchranu polárnej líšky Save the Arctic Fox.

Štítky Značky

Čitateľov ďalej zaujíma

Doprava zadarmo od 200 €
97 % tovaru je na sklade
Garancia vrátenia peňazí
Kamenné predajne