Ako si správne všimol už treba známy Sir Roland Penrose v roku 1940 ("Dobrá kamufláž je otázka života a smrti a často rozhodne o víťazstve alebo porážke"). Stručne povedané by sa dalo konštatovať, že slušná kamufláž sa pozná tak, že zabraňuje u osoby, ktorá ju sleduje, rozoznať u nej pôvodné tvary predmetov (a samozrejme, hlavne tvary ľudí, čo ju majú na sebe).
Štát nasadenie: Ide o maskovacie vzor pochádzajúci od súkromnej firmy PenCott™, takže kto si povie, môže ho mať.
Moderné bojisko je veľmi kozmopolitná záležitosť - vojaci z jednotky sú jeden deň v určitom type terénu, o pár hodín neskôr zasa v úplne inom. Ideálne teda musí vyhovieť určitý maskovacie vzor v čo najviac terénoch. Veľmi často sa totiž ciele misie dotýkajú a zahŕňajú aj cez dve či tri celkom rozdielne oblasti (napríklad prales, púšť a hory).
Každý vojak navyše určite bude súhlasiť s tým, že aj ten najkratší časový okamih, ktorý mu dáva perfektnú kamufláž k dobru, je často onen kľúčový faktor, ktorý rozhodne o úspechu či neúspechu misie. Dáva to tiež jednotke či jednotlivci ono často tak užitočné eso v rukáve. Určite taktiež nie je náhoda, že sú maskovacie vzory zo série PenCott™ nazývané a prezentované ako "príslušenstvo kritické pre vašu misiu".
Rad maskovacích vzorov pochádzajúcich zo stajne PenCott™ bol navrhnutý legendárnou osobnosťou Dom Hyde a sú to vzory rôznych typov pre rôzne oblasti a to vždy typu "tri v jednom" (tzn. maskujú vás vždy s trochu iným dojmom a efektom zblízka, zo strednej vzdialenosti aj z diaľky). Ide o sériu maskovacích vzorov, čo opäť využíva osvedčených geometrických útvarov, ale tieto sú viac organicky pôsobiace, unikátne vyzerajúci a napriek tomu lepšie kryjúci, preto v akcii vždy hladko zapadajú do terénu a vyzerajú ako dnes tak známe a nasadzované maskovacie vzory digitálne.
Pán Dom Hyde sa celý život zaujímal o problematiku maskovacích vzorov a študoval umenie byť skrytý. Dá sa úplne bez preháňania povedať, že pán Dom Hyde po celý život experimentoval s rôznymi maskovacími vzorkami aj ich farbami a neustále hľadal ten najlepší a najviac univerzálny. To všetko sa potom prejavilo na tom, že sa priamo autorsky podpísal pod viac ako dvoma tisíckami maskovacích vzorov, ktoré hocikde kryjú všetko z vojenskej techniky: autá, ľudí, infraštruktúru, šaty, ...
Keď sa pán Dom Hyde vydal na cestu, na ktorej konci mali byť práve prvotriedne maskovacie vzory zo série PenCott™, bol motivovaný hlavne oným faktom, že je nevyhnutné prekonať známe obmedzenia dnes štandardne ešte často nasadzovaných vojenských a armádnych maskovacích vzorov. Buďme v tejto veci realisti totiž - ide o veci, ktoré kazia u vojakov ich ukrytie v konkrétnom teréne a keďže nie je úplne dokonalé, môže vojaka stáť aj život.
Dom Hyde dospel k jednoznačnému názoru, že to bude všetko chcieť radikálne preskúmanie celého problému a priniesť inovatívny, hybridný dizajn. Tu to naozaj tradícia používania určitého kusu, imitácia iných zlých maskovacích vzorov a štandardné nedopečené vzory nevytrhne!
Rozhodol sa potom tiež v tejto veci zohľadniť tzv. gestaltovu teóriu z vizuálnej psychológie ľudskej mysle: ľudia sa stále snažia v okolí hľadať poriadok a hľadajú preto všetko, čo akokoľvek nezapadá do ich štandardného chápania a videnia sveta. Ono stačí, aby druhá strana videla malý rozdiel v kontraste, podkladovej farbe, pozícii, pohybu, aby skrátka myseľ pocítila, že niečo niekam nezapadá a už je zle - maskovanie zlyháva.
Pán Dom Hyde hneď v začiatku preskúmal výzvy moderného krytia a maskovania absolútne čohokoľvek z mnohých pohľadov: začal samozrejme tým, že dôkladne preskúmal maskovanie v prírodnej forme. Tiež preskúmal cesty, akými sa všelijaké lokálne organizmy maskujú pred predátormi či naopak predátori, aby ich nikto nevidel. Tiež zanalyzoval aktuálne maskovacie trendy na trhu, trendy tradičné a tiež zavítal aj do vojenskej histórie, aby vyhľadal a určil prvky, aké robia dokonalé maskovanie dokonalým maskovaním.
To ale nebolo všetko. Dom Hyde tiež musel celú túto banku dát a poznatkov o najčastejšie videných farbách v prírode skombinovať s dátami a nárokmi moderných bojísk - moderná taktika a stratégia si totiž tiež hovorí svoje logicky. To všetko bola vskutku a doslova gigantická úloha - po pár rokoch práce vznikali stovky a stovky maskovacích vzorov "pracovných", takže nakoniec vniklo niekoľko tuctov vzorov "ostrých", čo sa dočkali otestovania v praxi. Dom vyvinul takú geometriu, aká je viac efektívna a pritom aj zároveň viac adaptabilná, než čokoľvek iné, čo bolo v týchto dňoch na trhu k dispozícii.
Vec, s akou Dom Hyde skončil, je prelomový maskovacie vzor, ktorý vyzerá v prírode veľmi prirodzene. Ide o hybridný digitálny maskovacie vzor, ktorý v sebe kombinuje falošné okraje, čím dokonale zneviditeľní všetky tvary tu, pričom je tu navyše aj ilúzia 3D efektu vďaka nanesenej textúre (technika hypo-akuitivního ditheringu). To všetko sa podpisuje na maskovacom vzore, ktorý je veľmi komplexný, pracuje na všetkých vzdialenostiach od daného objektu / človeka a suma sumárum, ide o maskovacie vzor, ktorý takpovediac dokonale zabraňuje detekcii nositeľa a to z prakticky akejkoľvek vzdialenosti. A to je nakoniec účel každej kamufláže, nie je to pravda?
Vôbec prvý maskovacie vzor sa volal PenCott® GreenZone™ (bol tak nazvaný preto, lebo je priamo navrhnutý a optimalizovaný do teplých a tropických oblastí). Ako šiel čas (asi tak cca v poriadku dvoch rokov), objavili sa ešte ďalšie variácie tohto maskovacieho prvku: PenCott® Badlands™, PenCott® Sandstorm™ a PenCott® Snowdrift™. Všetky sú pritom dnes v aktívnej produkcii u rady firiem.
Pre ich obstaranie v niektorej z foriem a neskôr i nasadenie do akcie hovorí nejeden dôvod: