📢 Posúvame sa ďalej: Top–ArmyShop mení meno na Rigad! Chcem si prečítať viac
V roku 1937 sa stal Honeywell®, vtedy ešte Minneapolis- Honeywell®, lídrom na americkom trhu s ročným obratom $16mil a 3000 zamestnancami. Cesta k takému vzostupu bola však veľmi strmá.

Čo je Honeywell®? Mnoho ľudí si pri vyslovení tohto amerického výrobcu predstaví veľmi šikovný systém termostatov pre domácnosť. Zvyšok si buď nepredstaví nič, alebo začnú prekladať názov spoločnosti do češtiny a vymýšľať. Len malé percento vie, že spoločnosť Honeywell® je svetovým lídrom v mnohých smeroch. Okrem riešenia vykurovania tak zasahuje do vesmírneho programu, letectva, počítačov, ale tiež napríklad ozbrojených zložiek. Zaujímavé, že? Ako tento velikán začínal a čo môže dnes ponúknuť? Aké výrobky u nás nájdete? O tom by som sa chcel v nasledujúcom článku trochu rozpísať. Snáď si nabudúce okrem termostatu vybavíme aj iné prínosy, odbory a výrobky tejto rýdzo americkej spoločnosti.

Najskôr vám poviem pár základných čísel, aby bolo jasné, čo vlastne Honeywell® je. Spoločnosť založená jedným človekom v roku 1906 - Markom Honeywellom. Pôvodná základňa bola v Indiane, dnes je presťahovaná do New Jersey. Jedná sa o celosvetovú spoločnosť s desiatkami dcérskych spoločností a stovkami, ak nie tisíci projektov. Momentálne má spoločnosť 131 000 zamestnancov a ročný obrat viac ako 40 miliárd dolárov (stále rastie).

Posledný čistý zisk spoločnosti v roku 2017 bol 1,65 miliardy dolárov. Slušné, že? Niečo mi hovorí, že to nezarobia len na termostatoch.

Ťažký začiatok

Hoci bola spoločnosť založená v roku 1906, jej korene siahajú až do 19. storočia, presne do roku 1885. V tomto roku si Albert Butz patentoval svoj nový vynález, ktorým bol automaticky regulovateľný termostat pre uhoľné vykurovanie. Nasledujúci rok založil spoločnosť Butz Thermo-Electric Regulator Company. Pozerám, že vtedy sa názvy odvíjali od ovocia. V roku 1888 nastal úpadok, a tak Butz aj so svojimi investormi previedli patenty na právnickú firmu Pail, Sanford a Merwin, ktorá sa okamžite premenovala na Consolidated Temperature Controlling Company. Bohužiaľ sa ich smola držala, trpeli takzvaným rastovým zadlžením. Nastalo pár zmien názvov, pár reštrukturalizácií. Nakoniec sa v roku 1893 predala jednému akcionári väčšina patentov. Týmto akcionárom bol W.R. Sweatt, ktorý sa v tom istom roku stal tajomníkom a hlavou financií. O päť rokov neskôr, roku 1898, odkúpil zvyšok akcií a stal sa tak jediným vlastníkom. Spoločnosť sa neskôr premenovala na Minneapolis Heat Regulator Company.

To už tu bol ale Mark Honeywell so svojou Honeywell Heating Speciality Company založenou v Indiane. Zámer bol jasný - moderné riešenie tepelných regulácií a systémov. Týmto spôsobom chcel predávať najnovšie technológie, svoje patenty. V roku 1922 kúpil Mark spoločnosť Jewell Manufacturing Company, čo prospelo jeho podnikaniu predovšetkým technologickými riešeniami a automatizáciou.

Vďaka rýchlemu rastu sa tak Mark Honeywell dostáva do hospodárskeho konfliktu s teraz už prosperujúcim W.H. Sweattom a jeho MHRC. Tento súboj vyústil vo zlúčenie oboch spoločností a premenovanie novovzniknutého impéria na Minneapolis-Honeywell regulator Company, písal sa rok 1927. K zlúčeniu došlo predovšetkým kvôli tomu, že obe spoločnosti mali patenty, ktoré blokovali druhú spoločnosť v rozvoji. Mark bol zvolený za prezidenta spoločnosti a Sweatt za predsedu. Mark bol vo vedení do roku 1933.

Vzostup ríše

Od roku 1927 išlo už všetko správnym smerom. Pretrpenie čierneho piatku a svetovej kríze, oboch svetových vojen a mnohých úskalí sprevádzala expanzia najskôr po celej Amerike, následne Európe a zvyšku sveta. Musím podotknúť, že taký úspech je predovšetkým dielom W.R. Sweatta a jeho syna, ktorí stáli na čele spoločnosti po dlhých 75 rokov. Ich systém bol prostý a zároveň geniálny. S hybnou silou niekoľkých miliónov dolárov, ktoré mali na začiatku tridsiatych rokov k dispozícii, skupovali menšie spoločnosti so zaujímavými patenty. Tým si prakticky kupovali nové, unikátne technológie, ktorými doplňovali svoj zámer. V roku 1934 uskutočnila spoločnosť prvú expanziu na medzinárodný trh. Prvými bola Kanada, Holandsko, nasledoval Londýn a ďalšie. Neuveriteľné bolo, že 10 rokov po spojení, teda v roku 1937 mala spoločnosť 3000 zamestnancov a viac ako 16 miliónov dolárov ročný obrat.

Nebudeme si podrobne rozprávať príbeh, hoci by som rád. Len spomeniem pár ďalších míľnikov, ktoré boli pre spoločnosť dôležité. Veľmi dôležité boli kontrakty s armádou. Tu pomáhala spoločnosť s vývojom zameriavací techniky, ale predovšetkým - vývojom autopilota. Vtedajší C-1 bol použitý na mnohých bombardérov počas WW2.

C-1 bol namontovaný aj na bombardéra B-29 Enola Gay, ktorý zhodil atómovú bombu Little Boy na japonskú metropolu Hirošima.

Pokročilejšia verzia autopilota bola používaná po dlhé desaťročia. Vedela dokonca aj sama vzlietať. V roku 1953 predstavuje Honeywell svoj najznámejší produkt - T-86 Round termostat, teda automatizovaný termostat pre vykurovanie domov. Od 50. do 70. rokov spolupracovala Honeywell® s japonskou spoločnosťou Asahi Optical. Zameriavali sa na dovoz a vývoj fotoaparátov Pentax. Honeywell sa podieľal aj na vývoji počítačov, počítačových systémov, letectva a v neposlednom rade aj zabezpečovacím technológiám. Na začiatku osemdesiatych rokov sa Honeywell® púšťa aj do vesmírneho programu. Dnešnou hlavou spoločnosti Honeywell® je Darius Adamczyk.

Ako je vidieť, spoločnosť je oveľa viac, než iba výrobcom termostatov, hoci práve na nich začínala. Skrze ne sa vypracovala až do dnešnej podoby, kedy pomáha snáď vo všetkých priemysloch, ktoré vás len napadnú.

Vedeli ste, že Honeywell® je v konzorcii prevádzkujúci závod Pantex zhromažďujúci všetky atómové bomby v americkom arzenálu. Pôsobivé, že?

Dnešný prínos

Keď už vieme, čo vlastne Honeywell® je, môžeme sa pozrieť na divízie, ktoré sú v dnešnej dobe najvýznamnejšie. Vedľa termostatov a komplexných riešení v obore vykurovania a tepelnom priemyslu je to napríklad vojenstvo, kde sa stará o technológie predovšetkým automatizácia. Ďalej si môžeme spomenúť prínos v priemysle, letectve, transportu. Honeywell pôsobí aj na poli bezpečnosti. Má svoje vlastné kamerové a zabezpečovacie systémy. Ďalšími divíziami sú napríklad chemicko-technický priemysel, výskum a vývoj materiálov a mnoho ďalších.

Čo nás zaujíma?

Ak vás zaujíma - čím môže Honeywell® pomôcť vám. Tak ak nestaviate zrovna barák a nechcete od nich termoregulačný systém, je to prosté. Spoločnosť síce ponúka veľa výrobkov, niektoré napríklad aj predáva pod inou značkou, ale tie, čo nás budú zaujímať, tu sú strelecké slúchadlá, ktoré majú spracované veľmi dobre. V niektorých ohľadoch môžu konkurovať dobre známemu Peltoru. Ako je vidieť, Honeywell® je naozaj takmer vo všetkom.

Zobraziť filter produktov
Prehrať video:Zobraziť detail produktu
Magazín články
Carinthia: oblečenie a vybavenie do extrémnych podmienok!
Čas čítania: 6 minút15. novembra 2024
Carinthia: oblečenie a vybavenie do extrémnych podmienok!
Rakúska značka Carinthia je globálnym lídrom a trendsetterom na poli vojenského a outdoorového oblečenia a vybavenia, určeného do extrémnych a arktických podmienok. Ťažisko jej úspechu leží v neustálom posúvaní sa vpred a využívaní pokročilých materiálov a technológií, ako je napríklad legendárne zateplenie G-LOFT® alebo revolučná technológia Loftshell®, ktorá zaisťuje výnimočný komfort aj pri náročných aktivitách. Vyskúšajte aj vy vybavenie, ktoré vyvinuli profesionáli pre profesionálov!
5 vrstiev funkčného oblečenia do extrémnych podmienok. Viete, ako ich najlepšie skombinovať?
Čas čítania: 7 minút15. novembra 2024
5 vrstiev funkčného oblečenia do extrémnych podmienok. Viete, ako ich najlepšie skombinovať?
Aj keď vám na bežných túrach v prírode za mierneho počasia postačí jedna, dve alebo tri vrstvy funkčnej skladby outdoorového oblečenia, v extrémnych podmienkach existuje až 5 špeciálne definovaných vrstiev, ktoré sa svojimi vlastnosťami vhodne dopĺňajú. Správna kombinácia funkčných vrstiev pomáha chrániť vaše telo pred vonkajšími vplyvmi tak, aby ste sa udržali v teple a komforte a mohli úspešne dokončiť vašu misiu. Ktoré vrstvy to sú a aké sú ich špecifiká?
7 vecí, ktoré by pri jesennej túre nemali chýbať vo vašom batohu
Čas čítania: 6 minút6. novembra 2024
7 vecí, ktoré by pri jesennej túre nemali chýbať vo vašom batohu
Jeseň a zima v žiadnom prípade neznamenajú koniec outdoorových dobrodružstiev. Len treba tomu trochu prispôsobiť vaše outdoorové vybavenie. Pribaľte si do batohu týchto 7 užitočných vecí z ponuky Rigad, vďaka ktorým vás zhoršené podmienky nezaskočia, a smelo vyrazte von!
Doprava zadarmo od 200 €
97 % tovaru je na sklade
Garancia vrátenia peňazí
Kamenné predajne
Filter
Dostupnosť
Cena
Farba
Značka
Hmotnosť (kg)
kg kg
Materiál