OUTDOOR RESEARCH je značka pre všetkých, ktorí milujú dobrodružstvo v prírode. Ponúka inováciu a inšpiráciu všetkým, ktorí si chcú užiť pobyt na horách a všade v prírode. Vyvíja dokonale funkčné vybavenie - krásne jednoduché a spoľahlivé. Pri vývoji nových produktov spolupracuje s tými, kto je skutočne používajú - oceníte, ako vám vybavenie značky OUTDOOR RESEARCH uľahčí dosiahnutie tých najodvážnejších cieľov.
V roku 1980 sa zakladateľ značky OUTDOOR RESEARCH Ron Greg - vedec a nadšený horolezec - ocitol v nepríjemnej situácii. Na výprave na Aljaške jeho kolega a obchodný partner utrpel extrémne omrzliny vinou zle tvarovaných Gaiter. Vtedy sa jeho kolegovi dostal sneh medzi topánku a návlek. Potom, čo bol jeho priateľ transportovaný na ošetrenie, Ron sa rozhodol nájsť riešenie, aby k takýmto situáciám už nedochádzalo. Navrhol funkčný, zateplený návlek X-Gaiter. To bol začiatok novej značky - OUTDOOR RESEARCH, ktorá vznikla nasledujúci rok.
Spočiatku sa firma zameriavala hlavne na vývoj rukavíc, pokrývok hlavy a Gaiter (návlekov na nohavice). V roku 1984 predstavila v tej dobe revolučný koncept GoreTex®ových rukavíc s vnútornou teplou rukavičkou a s možnosťou upevnenia na zápästie. V polovici 80. rokov predstavila firma Seattle Sombrero ™ klobúk s membránou GoreTex®, ktorý sa v priebehu rokov stal absolútnym bestsellerom.
Firma pokračovala vo vývoji funkčných doplnkov v oblasti softshellových produktov, tiež vyvinula nepremokavé obaly, zaujímavú rad dámskeho technického oblečenia Wild Roses a napríklad tiež v čiapkach a pokrývkach hlavy s Windstopperem. V 90. rokoch sa stala dodávateľom rukavíc a pokrývok hlavy pre amerických vojakov..
Na prelome tisícročí značka pokrýva potreby outdoorových nadšencov 'od hlavy až k pate' - kolekcia oblečenia a doplnkov sa rozrástla a poznajú jej horali na celom svete.
V roku 2003 tragicky zomrel zakladateľ značky Ron, zahynul v lavíne spoločne so svojím kolegom pri lyžovaní v Britskej Kolumbii. Bol hnacím motorom značky, aj v deň svojej smrti testoval nové výrobky pre skitouring. Po niekoľkých mesiacoch jeho dediči firmu predávajú a nový majiteľ, Dan Nordstrom, rodák zo Seattlu - lyžiar, cyklista a alpinista - pokračuje v tradícii a rozvíja filozofiu značky: vývoj naozaj funkčného vybavenia pre aktívnych nadšencov do horských podmienok. Tradičné produkty prešli inovácií a vzniká nová generácia vybavenia s využitím nových technológií.
V roku 2003 prichádza firma s programom LAB RAT - zameraným na komunikáciu so zákazníkmi. Na základe tisícov odporúčaní od zákazníkov používajúcich outdoorové vybavenie, značka OUTDOOR RESEARCH neustále inovuje svoje produkty a pokračuje v získavaní reakcií užívateľov - tak dosahuje dokonalosti práve v tých oblastiach, ktoré sú pre používateľov dôležité.