Na začiatku všetkého je väčšinou dopyt. Niekto príde na to, že mu súčasné riešenie nestačí a potreboval by o niečo lepšie. Také, ktoré bude vyhovovať jeho požiadavkám. Väčšina ľudí začne pátrať po webe a hľadať, čo by to asi tak mohlo byť. Dnes je ponuka veľmi rozmanitá, preto spravidla, za patričnú cenu, nájdu, čo hľadajú. To ale neplatilo v roku 1979.
Krásny letný deň vo švédskom meste Boras sa mohol zdať pokojný a odpočinkový. Nie pre Inagvara Svantesson. Ten už niekoľko rokov márne hľadá vyhovujúce vybavenie, ktoré by ho vo švédskej prírode podporilo a neobmedzovalo. Bohužiaľ v týchto rokoch trh neponúkal toľko riešení, ako dnes. Navyše nebol internet a svet bol oveľa väčší. Takže aj keby ideálne riešenie existovalo napríklad v USA alebo inde, Inagvar by na to rovnako neprišiel. Popravde som rád, že si radšej len tak nesadol k internetu a nezačal hľadať. Inagvarova láska k prírode ho neustále hnala k myšlienkam: Ako vylepšiť doterajší outdoorový riad? Ako zlepšiť jeho funkčnosť, ako mu dodať kompaktnosť a urobiť z neho úplnou kôstku?
Inagvar bol veľmi šikovný a ambiciózny človek s neskutočnou láskou k prírode. Chcel zlepšiť podmienky pre turistov nehľadiac na to, kam sa chystajú. Či už to boli husté lesy, vysoké hory alebo rozľahlá vodná pustatina. Chcel, aby si ľudia mohli rýchlo zbaliť riad, ktorý im nezaberie celý ruksak, nebude vážiť tonu a stále bude čo najefektívnejší. Svoju myšlienku oznámil jeho dlhoročnému priateľovi Jánovi Anderssonovi. Jednalo sa o kapitána švédskej armády, ktorý mal s pobytom v prírode bohaté skúsenosti (to neskôr prinieslo veľkú hodnotu do spoločnosti). Samozrejme, išlo o profesionálneho vojaka, ktorý si najlepšie uvedomoval dôležitosť tejto časti vybavenia. Spoločne predstavili svetu novú éru stolovacích predmetov a doplnkov.
Inagvar a Ján mali spoločnú myšlienku aj cieľ. Sústredili sa na vysoké štandardy, kvalitu, skvelé materiály, ktoré by navyše rešpektovali prírodu a všetky prostredia. Švédi to majú v hlave skrátka trochu inak. V roku 1979 tak spoločne zakladajú firmu, ktorá sa sústredí na výrobu ich riešenia. Spoločnosť mala centrálu práve vo švédskom Boråse.
Teraz, po viac ako 35 rokoch fungovania je firma už úplne inde, než bola. Ich výrobky boli vždy obľúbené a považované za jedny z najlepších. Vďaka tomu sa spoločnosti darilo a vedenie sa mohlo sústrediť na stabilný rozvoj. V roku 2011 prevzal vedenie spoločnosti Jánov syn, Erik. Spoločnosť bola premenovaná na súčasnú podobu Wildo®. Názov uctieva všetko, čo je spoločnosti cenné a vlastné.
Musím sa priznať, že mám rád tieto menšie spoločnosti, ktoré vznikli s cieľom pomôcť ľuďom na základe vlastných skúseností. Kde peniaze boli na inom mieste ako na prvom, kde bola túžba splniť si svoj cieľ, svoju víziu. Vďaka tomu sú spravidla výrobky kvalitné, nie sú predražené a majú veľký potenciál. Inak to nie je ani u výrobkov Wildo®.
Spoločnosť sa sústredí na výrobu riadu, ktorý je nielen skladný, ale aj kvalitný a veľmi ľahký. Zjednodušuje a zmenšuje náročnosť inak často nemotorných riešení. Ponúka hrnčeky, príbory, taniere, ale aj ostatný riad. Ich výhodou je nízka hmotnosť a durabilita. Hlavným materiálom je spravidla PP (polypropylén). Spoločnosť Wildo® používa PP bez nerada menom BPA, ktorý vzniká pri výrobe plastov. Ide o silný karcinogén.
Neváhajte a pridajte sa k tomu, čo Inagvar s Janom pripravili pre budúce generácie. Doprajte si skladací hrnček, skvele vyzerajúci a účelný spork a veľa ďalšieho. Verte, že budete spokojní.