Na expedíciu alebo dlhý výlet, kedy sa budeme dotýkať s civilizáciou buď okrajovo alebo vôbec, so sebou potrebujeme poriadny batoh. Taký nás nesmie sklamať, musia sa doň vojsť čo najviac vecí a cez to sa nám musí dobre nosiť. Spoznali sme? Áno, jedná sa o Krosnu. Krosny sú viacdenné batohy, ktoré majú objemový limit od 75 litrov vyššie. Na účely dlhého nasadenia alebo pobyte v prírode sa vyrábajú aj 120 litrové krosny. Takýto objem so sebou nesie jednu nevýhodu - veľkú hmotnosť. Batoh sám o sebe môže byť dosť ťažký, tobôž keď ho naplníme nevyhnutnosťami v podobe spacáku, karimatky, jedlá, prezlečenia a predovšetkým vody. Je potrebné túto váhu preniesť z chrbta inam. Ako na to?
Rovnako ako topánky, môžeme aj batohy kúpiť lacné. Keď kúpime lacný malý batoh, nedáme za neho moc peňazí a zrejme nám ani nijak neublíži. Šetriť na krosne je však o zdravie. Celkový nosný systém majú krosny, vzhľadom k nesenej váhe, veľmi premyslený. Jeho základom sú vystužený chrbát. Veľmi často sa používajú duralovéalebo drevené výstuhy chrbta. Táto konštrukcia drží batoh v stálom tvare, neohne sa, ani nekrčí. Výstuhy sú priamo umiestnené v chrbtovom systéme, ktorý je sám o sebe vypolstrovaný. To, aby batoh pri svojej váhe netlačil do chrbta. Na chrbtový systém sú napojené dva ramenné popruhy, ktoré majú sťahovacie pásky v hornej časti. Tieto pásky pritiahnu batoh k popruhom, čím sa stáva stabilnejším. K stabilizácii batohu prispieva aj hrudný popruh, ten drží ramenné popruhy na svojom mieste. Ďalším a zrejme najbiednejším prvkom je bedrový pás. Tento pás je priamo napojený na nosný systém batohu. Sťahuje batoh k telu, čím mu zabraňuje v cestovaní po chrbte. Tento pás zároveň prenáša váhu batohu do nôh, za čo nám poďakuje predovšetkým náš chrbát. Nosné prvky sú najdôležitejšie. Až po nich sa môžeme pozerať na farbu a materiál. Krosna by mala každopádne byť vyrobená z materiálu, ktorý bude čo najodolnejší. Predpokladá sa u nej dlhé nosenie počas expedícií, preto musí byť materiál pevný a vodeodolný. Prípadná pláštenka situáciu tiež zlepšuje.
Vďaka svojej veľkosti poskytujú krosny veľký úložný priestor. Ten má väčšinou vlez z hornej strany hneď pod vekom. Veľmi účelné je delenie vnútorného priestoru. Poprípade prítomnosť ďalších vreciek. Je nepríjemné, keď je vnútorný priestor v jednom kuse a krosna ďalej neponúka žiadne ďalšie vrecká. To sa môže odraziť na našej mobility.Budeme chcieť niečo rýchlo vybrať, ale vzhľadom k zlej dostupnosti nám to bude trvať dlhšie, než je zdravé. Preto je príjemné, keď krosna ponúka postranné vrecká alebo rozvrhnutie vnútorného priestoru.
Za svoj život budeme vyberať mnoho vybavenia, ktoré sa bude aj opakovať. Každopádne zrovna krosnám by sme mali venovať starostlivosť pri výbere a aj viac financií. Najviac sa zamerajme na nosný systém. Musí byť vystužený, vystlaný a sedieť na chrbte ako pribitý. Zároveň by mal byť odvetrávaný, aby sme sa zbytočne nepotili. Ramenné popruhy, rovnako ako bedrový pás, alebo chrbtová časť batohu, musia byť vypolstrované a z dobrých materiálov, aby sa nestrapkali a niečo vydržali. Čo nás dostáva k materiálu. Dnes ich je k dispozícii niekoľko. V armáde sa používajú formy nylonu, aúkromné firmy ho používajú tiež, alebo ho nahrádzajú polyesterom, z ktorého vyrábajú svoje vlastné materiály. Tak ako tak musí byť pevný a vodeodolný. Inak riskujeme mokrý obsah, čo je veľmi nežiaduce. Ďalšie prvky, akými sú kompresné pásky a kvalitné spojovacie materiály, len pridávajú na zmysle dobrého nákupu.